Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

weLCoMe tO tuDuNgSaJiMeRaH

weLCoMe tO tuDuNgSaJiMeRaH
teRKiNi

Sunday, April 5, 2009

Marilah bantu anak-anak yatim di Acheh

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

Berhubung dengan perkara diatas, pihak jawatankuasa pelajar kolej (JPK) akan mengadakan satu Program Sinar Bersamamu Acheh '09 (PESIBA'09).Program ini akan diadakan pada 12-20jun 2009 di Acheh,Indonesia.

Program ini diadakan adalah bertujuan untuk:

1)membantu anak-anak yatim di Rumah Anak Yatim MelakaTsunami Acheh, Pondok Anak Yatim Ar Raudhah dan Istanbul Orphanage Complex.

2)Menjalankan khidmat masyarakat bagi membantu masyarakat sekitar yang masih trauma dengan kejadian tsunami yang melanda.

3)Memberikan Khidmat dari segi Akademik,Kaunseling,dan IT kepada anak-anak yatim dan masyarakat sekitar.

Sehuhungan dengan itu,kami ingin meminta kerjasama dari pihak felo dan semua pelajar agar dapat memberikan sedikit sumbangan bagi melancarkan program ini.

Kutipan derma akan dijalankan pada malam ini disetiap rumah ke
rumah.Segala sumbangan anda adalah amat kami hargai.


ý Surah Al Baqarah Ayat 177 : ýBukanlah menghadapkan wajahmu ke arah timur dan barat itu suatu kebajikan , akan tetapi sesungguhnya kebajikan itu ialah beriman kepada Allah, hari kemudian, malaikat-malaikat, kitab-kitab, nabi-nabi dan memberikan harta yang dicintainya kepada kerabatnya, anak-anak yatim, orang-orang miskin, musafir (yang memerlukan pertolongan) dan orang-orang yang menepati janjinya apabila ia berjanji, dan orang-orang yang sabar dalam kesempitan, penderitaan dan dalam peperangan. Mereka itulah orang-orang yang benar (imannya); dan mereka itulah orang-orang yang bertakwaý.

ý Untuk renungan kita bersama : Sekiranya kita menyapu / mengusap kepala anak yatim, fadhilat - Allah akan mengurniakan sepohon pokok di syurga bagi tiap-tiap rambut yang di sapunya.

-Hulurkan tangan,ringankan beban-

Sekian,terima kasih.

Yang menjalankan tugas,

Muhd Hasif Bin Juhari
Bendahari Program PESIBA '09